Met wèl of geen blu-ray heeft zo'n test natuurlijk niets te maken. De dual core processor kan voor een optimaal gebruik van Magix VdL MX toch zeker als onvoldoende worden beschouwd. Of die dan in een pc of laptop zit is ook al niet van belang. Als je dus Magix VdL MX wil testen, zoals je in je bericht schreef waarop ik rageerde, dan heeft het geen enkele zin om dat op een machine te doen met een dual core processor. Het tegendeel heb je met je reactie niet aangetoond.
Voor mij bestaat er trouwens geen verschil in kwaliteitseisen van mijn filmprojecten of het nu "voor jezelf is, dan wel voor een ander", zoals je aangeeft.
Iets heel anders is op welke wijze je het filmproject uiteindelijk wil presenteren/uitgeven. Dat kàn op een Blu-ray (er zijn méér mensen dan "niemand", die een BR speler bezitten), een DVD of als digitaal bestand. In het laatste geval kan je de optimale kwaliteit vrijwel geheel behouden. De keuze is aan de ontvanger...
Overigens zou je toch ook nog eens goed de kwaliteit van origineel HD materiaal moeten vergelijken met de kwaliteit van hetzelfde materiaal na converteren voor een DVD. N.m.m. zit daarin een heel groot verschil.