Uwtrouwvideograaf.nl
62 gasten, 0 leden

Top posters

13334 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4910 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3276 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: marco 59
  • Totaal aantal berichten: 243301
  • Totaal aantal topics: 29778
  • Online vandaag: 84

Auteur Topic: VDL MX plus  (gelezen 4288 keer)

15/10/2011 om 12:28
gelezen 4288 keer

gkl

• **
  • Information
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
VDL MX plus
« Gepost op: 15/10/2011 om 12:28 »

Sinds kort werk ik met VDL MX plus.
Daarvoor met VDL 17 HD
Mijn ervaring is dat de filmweergave veel schokkeriger is dan in versie 17. Dit ondanks het feit dat ik onlangs ook nog ben overgestapt naar een betere grafische kaart, de MSI Nvidia GTX470
Ik heb de filmweergave al op halve resolutie gezet.
Ik werk met AVCHD bestanden en weet dat de computer daar behoorlijk aan moet trekken.
Mijn systeem I7-920; 12Gb intern
Deelt iemand deze ervaring?
Ik  ben al in conclaaf met Magix support, maar daar kom ik op dit moment niet veel verder mee, dan de opmerking dat de mixdown wat sneller is geworden.

Aanvulling: systeem Windows 7 64bits
Alvast dank voor reacties

« Laatst bewerkt op: 15/10/2011 om 12:33 door gkl »

15/10/2011 om 12:54
Reactie #1

Houtkoek

• Gast
Re: VDL MX plus
« Reactie #1 Gepost op: 15/10/2011 om 12:54 »

Het is wat "mosterd na de maaltijd" maar lees eens de review van Rinie Hooijer op zijn website.

15/10/2011 om 15:24
Reactie #2

beaufrere

• Information
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15/10/2011 om 15:24 »

Beste gkl, ik kan deze ervaring niet delen. Zelf heb ik de I7 2600k met 16GB intern ook met de GTX470 en het draait als een speer op volle resolutie. Met uw configuratie zou het ook zo moeten kunnen.
Zelfs op m,n laptop HP DV7 met intel core duo P8600 2.4 Ghz en Nividia geforce 9600GT en de resolutie op half, draait het, zijhet dat met overgangen het erg schokkerig gaat. Ergo, er is dus "iets" anders bij u aan de hand. Hopelijk dat er forumleden zijn die u kunnen helpen.
Groet Cees

15/10/2011 om 17:08
Reactie #3

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15/10/2011 om 17:08 »

Ook ik heb aanvankelijk wat problemen met het afspelen gehad. Af en toe bij wat snelle handelingen zelfs zwarte schermen...Ik dacht dat het aan mijn systeem met drie monitoren lag (2x TFT 19" en een HDTV voor het preview venster). De twee TFT schermen draaien op een Nvidia GTX460 en het preview op een Nvidia 210 met HDMI aansluiting. Na enig experimenteren met de schermresoluties draait het echter nu als een speer. Is dat wellicht een idee om ook eens te proberen?

16/10/2011 om 23:44
Reactie #4

FransS

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16/10/2011 om 23:44 »

Ik ben de MX aan het testen op een Dual-Core 1,8 met 2 Gig intern,en ik moet zeggen op halve resolutie gaat het goed alleen bij overgangen hapert het wat maar na branden van een DVD is daar niets van te zien.
Ik gebruik miniDV HDV kwaliteit en geen AVCHD.
Grt. Frans S.

NTSC stands for �Never Twice the Same Colour�,  
PAL stands for �Peace At Last�

17/10/2011 om 08:33
Reactie #5

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17/10/2011 om 08:33 »

Frans,
Ik denk dat een DualCore processor niet meer voldoende is om MX Premium goed te laten draaien. Dat testen geldt dus meer voor de processor dan voor de software en ik zie niet goed wat zo'n test dan voor zin heeft.
Alleen bij clips waarop ik erg veel correctie-effecten tegelijk toepas wil het op de hoogste resolutie nog wel eens een beetje schokkerig afspelen. Een mindere resolutie dan de hoogste gebruik ik vrijwel nooit, ook niet voor AVCHD. De nieuwe functie pré-renderen kan daarbij ook een handje helpen. Met het exporteren heeft dat natuurlijk niets te maken, het gaat om de preview.
Je schrijft dat je met HDV werkt, maar van je project maak je dan een DVD? Dat geeft toch kwaliteitsverlies? De DVD heb ik voor eigen gebruik eigenlijk al afgeschaft. Heeft alleen nog zin als je wilt uitgeven/verspreiden. Doe alles met de mediaplayer die ik voor vertoningen zonodig overal mee naar toe neem. De hedendaagse HDTV's en HDbeamers hebben immers allemaal wel een HDMI aansluiting...

22/10/2011 om 15:55
Reactie #6

FransS

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 22/10/2011 om 15:55 »

Hoi Cor ,
Wat ik daar mee voor heb om met een dual-core te monteren is als volgd,omdat niemand nog Blu-ray heeft,heeft het geen zin om het op een sterkere computer in te laden als het onder SD op een Laptop in geladen kan worden dat werkt naar ik nu gemerkt heb zeer goed en van kwaliteit verlies is weinig te zien na het branden van een DVD.Het voordeel is ook ik kan mijn Laptop overal mee naar toe nemen als ik b.v. ga oppassen bij mijn kinderen of een weekend mij ergens verveel.
En mee naar een videoclub ga voor een demo avond.
Als je praat over kwaliteit voor je zelf ja dan ben ik het met je eens voor HDV en dat doe ik dan op een i7 computer en brand dan Blu-Ray als DVD voor me zelf en mijn kinderen,deze bezitten nog geen Blu-Ray zoals velen anderen.
Dus Cor ben gerust ik weet wat ik doe.
Grt. Frans S.
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door FransS »

NTSC stands for �Never Twice the Same Colour�,  
PAL stands for �Peace At Last�

23/10/2011 om 08:35
Reactie #7

Cor V

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 23/10/2011 om 08:35 »

Met wèl of geen blu-ray heeft zo'n test natuurlijk niets te maken. De dual core processor kan voor een optimaal gebruik van Magix VdL MX toch zeker als onvoldoende worden beschouwd. Of die dan in een pc of laptop zit is ook al niet van belang. Als je dus Magix VdL MX wil testen, zoals je in je bericht schreef waarop ik rageerde, dan heeft het geen enkele zin om dat op een machine te doen met een dual core processor. Het tegendeel heb je met je reactie niet aangetoond.
Voor mij bestaat er trouwens geen verschil in kwaliteitseisen van mijn filmprojecten of het nu "voor jezelf is, dan wel voor een ander", zoals je aangeeft.
Iets heel anders is op welke wijze je het filmproject uiteindelijk wil presenteren/uitgeven. Dat kàn op een Blu-ray (er zijn méér mensen dan "niemand", die een BR speler bezitten), een DVD of als digitaal bestand. In het laatste geval kan je de optimale kwaliteit vrijwel geheel behouden. De keuze is aan de ontvanger...
Overigens zou je toch ook nog eens goed de kwaliteit van origineel HD materiaal moeten vergelijken met de kwaliteit van hetzelfde materiaal na converteren voor een DVD. N.m.m. zit daarin een heel groot verschil.

Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 26 queries.