citaat van A.V.O. :
Een goede film heeft eigenlijk geen muziek nodig. Het beeld en de dialoog moet al voldoende kunnen zijn...........dacht ik.........
Albert.
Ik ben het grotendeels eens met je citaat, behalve met bovenstaande opmerking. Je zou evengoed kunnen zeggen: een goede film heeft geen dialoog nodig! Natuurlijk, een muziek-stilte in een film kan zeer beklemmend werken. Bij mij gaat het meeste tijd inderdaad zitten in het zoeken naar de juiste muziek. Ik kan een klein beetje met een keyboard overweg, en daarom was ik blij met de komst van
GarageBand. Hiermee kun je, ook als je geen keyboard kunt spelen, rechtenvrij muziek maken met behulp van meer dan 2000 samples in allerlei stijlen. Een voorbeeld van wat ik met GB gemaakt heb kun je horen (en zien) in een
filmpje op mijn website. Hier en daar iets "geleend" en "een beetje van mezelf". Over het toepassen van muziek bij film heb ik ook iets op
mijn website gezet.
Verder maak ik regelmatig gebruik van midi-bestandjes, die ik importeer in GB en dan bewerk. Tip: luister
hier eens wat anderen met GB hebben gemaakt. Succes allemaal, en vooral: veel plezier met je hobbie!