Ik heb, wellicht, "een hele stomme" vraag.
Voorheen filmde ik met een sony camera en DV bandjes , ik heb pinnacle 11 ondertussen. Ik sloeg alles op als een AVI.
Nu heb ik zeer recent een Panasonic HDC SD-900 gekocht, deze filmt op SD kaarten. Ik ben er al achter dat de pinnacle die ik heb niet werkt met deze formaten en zal eens kijken naar een upgrade naar de Avid studio. Ik weet dat mijn computer deze formaten wel aankan daar ik de bijgeleverde software van panasionic geinstaleerd heb, en het werkt prima, de AE 3.0 is alleen een zeer basis programma.
Ik heb een dual core AMD athlon, packard bell met vista.
Nu hier mijn vraag, ik moet kiezen als ik opneem met de panasonic of ik dat op 1080/50p doe of de AVCHD formaat, deze laatste is in diverse gradaties te installeen zelfs.
In het bijgeleverde boekje staat over 1080/50p ;
( 1920x1080/50p) die opnames met maximale kwaliteit mogelijk maakt, de scenes die met 1080/50p opgenomen zijn kunnen met dit apparaat of met HD writer AE 3.0 bewaard of afgespeeld worden. Dit is hoogste kwaliteit voor dit toestel.
over AVCHD staat; u kunt beelden van HD kwaliteit maken met dit formaat. Het is geschikt voor het bekijken op een groot formaat TV of voor opslaan op een disk.
Ik vind het verwarrend en in de winkel konden ze mij ook geen goed antwoordt geven.
Iedereen wil toch op groot formaat afspelen en opslaan?
Beide soorten bestanden zijn te zien als ik de camera op de TV aansluit, en beide soorten zijn in het bijgeleverde programma te zien.
Ik bewerk mijn films altijd, ze worden nooit zomaar overgezet op een dvd. Ik wil ze op mijn HD televisie afspelen.
Op welk formaat moet ik opnemen?