Dan zal ik het je even anders zeggen: SD, afkomstig van een tape camera sla ik op als DV-AVI op de pc. Dat is perfect te bewerken, zelfs op een PIII. Er treedt geen kwaliteitsverlies op in deze çonversieslag'
HDV van een tapecamera wordt als MPeg2 HD op de pc opgeslagen. En is prima op een PIV te bewerken. Er treedt geen kwaliteitsverlies op bij de conversieslag.
AVCHD van een camera met flashcard opslag wordt als MTS (MP4) op de pc gezet. (gekopiëerd) Jij stelt dat het eerst moet worden geconverteerd maar daar zet ik mijn vraagtekens al bij. Immers, het wordt in een voor de pc herkenbare taal weggeschreven, in tegenstelling tot SD en HDV.
Maar goed, even uitgaande van jouw stellingname:
AVCHD is niet rechtstreeks met een normale pc te bewerken. Dus moet je een conversieslag maken. En nu komt het: Ik heb nog geen enkele conversieslag gezien waarin in kwaliteit niet sterk wordt ingeboet en waarbij deze dan toch met een normale pc is te bewerken. Mogelijk Neo Booster, want dat ga ik vandaag eens proberen. Maar het zou mij verbazen als ik fluitend zonder zichtbaar kwaliteitsverlies in de te bewerken data, dit op een normale pc zou kunnen doen. Ieder tot nu toe bewerkbare kwaliteit van AVCHD levert enorme achteruitgang op t.o.v. het origineel.
En voor de zekerheid: onder een normale pc versta ik momenteel een core2quad of lager.