Zo, de eerste testen zijn goed uitgevallen. Vooral de Power OIS is werkelijk niet normaal zo goed. Het heeft alleen één nadeel: als je er een filter voor hebt zitten en daarop de zonnekap, dan zie je die met pannen in de hoeken!! Overigens is dat alleen in de mega stand, niet de "normale" OIS. Voor de rest ziet het beeld er perfect uit, maar mijn computer speelt de AVCHD bestanden niet eens vlekkeloos af, laat staan dat ik ze editen kan. Vriend Henk moet maar even iets online zetten, maar heeft nog niet de mooiste testopnamen. In elk geval heeft het beeld de "look" van mijn GS400, maar het is veel scherper! Cameraatje ligt goed in de hand en er is prima mee te werken. Eén ding vind ik een beetje [nn]lig van Panasonic: de accu is precies hetzelfde dan die van mijn GS400, maar toch passen ze er niet in. Kwestie van twee uitsparinkjes op een iets andere plaats... Tja, de zakken moeten gevuld blijven worden he?? De accu van de nieuwe kan wel gewoon geladen worden in de lader van de GS400, dus is dat gewoon een truc om je nieuwe accu's te laten kopen, niet erg fraai vind ik!!!
Voor de rest tot op heden tevreden, maar er zal nog uitgebreid geëxperimenteerd en getest moeten worden!! Wellicht later meer hierover...
Kees