Ronald en Ann, alvast bedankt voor jullie opmerkingen. Dat van het OIS wist ik wel (bij Sony genoemd " optical steady shot"), maar wat men met "power" ois bedoelde begreep ik niet. Ik ga er dan vanuit dat de power-OIS wellicht weer een verbeterde versie is van de eerdere (advanced) OIS systemen van Panasonic.. Je wordt soms kriegel van al die fancy benamingen. Ik zag trouwens bij Henk dat achteraf ook nog heel wat gedaan kan worden aan stabilisatie met een VDub plugin, kost iets van de scherpte, maar wist niet wat ik zag!!! Overigens las ik dat, ondanks de 3MOS opnamechips, er toch de nodige ruis optrad bij bv de HDC-SD200, en vroeg me dus af of dat bij deze nieuw camera met "crystal-engine" werkelijk echt beter zou kunnen zijn.. Mooie woorden zijn nog geen bewijs, daar ben ik in een verleden al achter gekomen. Mijn huidige GS400 zou het ook goed doen bij slecht licht, maar dat heb ik heel anders ondervonden... (Overigens nog altijd een sublieme camera maar ik wil HD en klein zonder bandjes) En die OIS werkt ook niet 100% naar mijn tevredenheid, dus eigenlijk zou ik wel wat ervaringen willen horen. Maar daar staat tegenover dat de aanschaf in pricipe voor mei zou moeten plaatsvinden, i.v.m vakantie!! En ik weet niet of er dan al wel enige ervaringen zijn!! Gokken dus??