Uwtrouwvideograaf.nl
114 gasten, 0 leden

Top posters

13334 Berichten
8674 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4910 Berichten
4406 Berichten
3672 Berichten
3276 Berichten
  • Totaal aantal leden: 13364
  • Nieuwste lid: Aart1975
  • Totaal aantal berichten: 243267
  • Totaal aantal topics: 29765
  • Online vandaag: 107

Auteur Topic: Camera kopen.........  (gelezen 5397 keer)

29/12/2003 om 15:53
gelezen 5397 keer

Han the Man

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Camera kopen.........
« Gepost op: 29/12/2003 om 15:53 »

Hallo allemaal,

Een vraagje: ben nog steeds aan het neuzen voor een nieuwe videocamera. Panasonic levert op het moment een machtig apparaat, NV-GS70 met oa een 3 CCD-beeldchip. De recenties hiervan lezen lekker. Aangezien je ook tegenwoordig een euro maar 1x kan uitgeven ben ik ook hier aan het rondsnuffelen. "" Nu heb ik op de volgende site prijsverschillen ontdekt die tot 400 euro oplopen  Kieskeurig.nl
 ""
Heeft iemand ervaring met de hier genoemde winkels?? Positief of negatief...  
Een eurootje meer of minder vind ik niet zo'n ramp, maar vierhonderd  ""

Han

29/12/2003 om 16:42
Reactie #1

eric zaal

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Camera kopen.........
« Reactie #1 Gepost op: 29/12/2003 om 16:42 »

Han,
Sommige winkels leveren duitse modellen, met duitse prijs, duitse handleiding, duitse garantie. Als je dicht genoeg bij de grens woont kun je dat misschien te overwegen.
verder hebben verschillende winkels een keurmerk (en dat zie je ook bij kieskeurig), wel zo veilig.
Ik koop zelf eigenlijk alles via respectabele internetwinkels, en nog nooit een probleem gehad.

Eric

29/12/2003 om 17:20
Reactie #2

Han the Man

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29/12/2003 om 17:20 »

"" Kijk, daar heb ik wat aan...
Mein deutsch ist niecht so slecht, im gegenteil,  aber, een ernstig probleem is handiger op z'n Hollands op te lossen.
Vraag blijft, zijn er problemen met deze camcorder te verwachten?? Is er iemand die ervaringen heeft met deze camera? Een oom of een toevallige zwager..... ""...... of zo  

29/12/2003 om 19:32
Reactie #3

ger jansen

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29/12/2003 om 19:32 »

Citaat
Han,
Sommige winkels leveren duitse modellen, met duitse prijs, duitse handleiding, duitse garantie.  

Nou Erik, dat hoeft niet zo te zijn hoor,een jaartje geleden kocht ik in duitsland via het internet een digitale fotocamera van het merk Nikon.
De toen geldende prijs in nederland, zou zo'n dikke 950 € geweest zijn, en in duitsland kocht ik uiteindelijk datzelfde apparaat voor 525 € aan de deur geleverd.
En wat schetst ons aller verbazing??
Met een: duitse, engelse, franse, arabische, maar ook een NEDERLANDSE beschrijving.
En de garantie van een wereldmerk als nikon, maar daar zal panasonic ook wel aan meewerken, is wereldwijd.
Dat wil dus zeggen, dat elke dealer hier in nederland gewoon service moet verlenen.....
En dan nog iets, als je 400 of meer eurooootjes kunt verdienen, dan kun je daar heel veel garantie voor kopen.

Groetjes: Ger ""

29/12/2003 om 19:40
Reactie #4

Fidio

• Information
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29/12/2003 om 19:40 »

Beste Han,

Ik heb geen ervaring met de camera die je voor ogen hebt, maar wel met het kopen via internet.
Ook ik heb mijn camera gekocht via internet, ik let dan in het bijzonder op of de winkel ook echt een winkel betreft,
probeer het adres te achterhalen en ook een telefoonnummer.
Als ik echt geintresseerd ben ga ik dit nummer bellen en kijk met welke naam ze opnemen(is het wat onduidelijks haak ik af) op die manier probeer ik wat zekerheid te krijgen, en laat, als het voor mij een veilig gevoel geeft de spullen onder rembours opsturen.

Zoals ik al zei, ik heb mijn camera via internet gekocht en ook al onze keuken apparatuur. scheelt stukken.

Plaatselijke groet Fidio ""      

29/12/2003 om 20:52
Reactie #5

Han the Man

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29/12/2003 om 20:52 »

Bedankt voor de adviezen allemaal "" zo ben ik in ieder geval weer wat wijzer. Alleen nu nog iemand met gebruikerservaring tav deze camcorder, dat zou mooi zijn. Alhoewel ik er veel positiefs over lees.

Han ""  

29/12/2003 om 21:09
Reactie #6

eric zaal

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29/12/2003 om 21:09 »

han ik kan alleen nog een review voor je vinden:
http://www.dvspot.com/reviews/panasonic/pv_gs70-review/index.shtml
Eric

30/12/2003 om 10:40
Reactie #7

Han the Man

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30/12/2003 om 10:40 »

Klasse,  "" een dergelijk  uitgebreid testverslag had ik nog niet eerder gezien.
Bedankt voor de moeite. ""

Han  

31/12/2003 om 08:57
Reactie #8

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 31/12/2003 om 08:57 »

Han,

Allereerst denk ik dat je bij de aanschaf van zo'n camera zou moeten overwegen wat belangrijk voor je is. Zelf heb ik de Sony TRV60E, waar ik tevreden over ben. Waar ik NIET tevreden over ben, en je kunt het uit diverse revieuws halen, is de digitale "stabilizer". 3CCD's is natuurlijk super, maar een optische "steady-shot" vind ik veel belangrijker. Dit geeft namelijk, in tegenstelling met de electronische, bij b.v. het "pannen" een veel rustiger beeld. Bij mijn camera lijkt het beeld "sprongetjes" te vertonen en dat had ik met mijn TRV2200 (optische Supersteadyshot) beslist niet. Panasonic heeft een duurder type (de PV-DV953), en als  ik het over mocht doen, ging er geld bij en kocht ik deze. Hoewel ik denk dat wat ik er toen voor betaalde niet ver uit de buurt is van de prijs van deze Panasonic nu!!!

Maar goed, ik kan niet in jou portemonnee kijken, maar als je die €urootjes extra er voor over hebt..... doen!!!

Kees  
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

31/12/2003 om 11:14
Reactie #9

Bert

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 31/12/2003 om 11:14 »

Toevallig heb ik de NV-GS70 gekocht in Utrecht bij de MediaMarkt  Daar kost hij 1188 euro maar ik heb er minder voor betaald door wat af te dingen. Elders kon ik hem nog goedkoper kopen namelijk. Mediamarkt ging er nog onder zitten en ik kreeg 5 tapes plus een tas erbij.  

Natuurlijk heb ik hem nog niet goed kunnen testen. Ook ik ben op de test van kieskeurig afgegaan.
Maar in eerste instantie vind ik het een fijne camera Ligt lekker in de hand en is niet te klein en lekker licht.
Beeld en geluid is perfect. Voor in het donker of schemering filmen zit er een aparte functie op maar die werkt goed als je de camera niet beweegt. Extra licht is dan aanbevolen. Verder zit er alles op wat je nodig hebt zoals een flitslamp voor bij het maken van foto's.
Voor die prijsklasse is het een prima camara met zeer goed beeld en geluid.
Maar er zit geen nederlandse handleiding bij. Dat is wel jammer maar gelukkig heb ik die via via op het internet gevonden
Meer weten ?  Vraag gerust

BERT  

31/12/2003 om 14:40
Reactie #10

Han the Man

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 31/12/2003 om 14:40 »

Mooi, mooi, mooi. Dat klinkt allemaal geweldig. ""

Ik heb al een tijd terug bedacht om voor een 3ccd camera te gaan, omdat de beeldkwaliteit zo perfekt is ( voor die prijs). Bij de normale camera's zie je toch dat ze het moeilijk hebben bij met name felle kleuren. Natuurlijk zijn er nog betere, zoals de slagschepen van Sony. Maar er is altijd baas boven baas. ""

Volgens mij werk je ook met Ulead MSP ?? Klopt dit? Wordt de camera goed herkent in je PC?

Han  

31/12/2003 om 14:52
Reactie #11

Bert

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 31/12/2003 om 14:52 »

Ja je hebt zeker betere camera's hoor.  Maar ja dan worden ze groter en duurder.  Het is maar wat je wilt
Ik hou het bij een camera zoals de NV-GS70. Mooie prijs en een lichte camera. Goed genoeg voor de video's die ik er mee maakt en bovendien gewoon perfect beeld en geluid.
De Color Night View werkt ook prima.

Ik werk inderdaad met Media Studio Pro en het capturen met de camera gaat daarin ook perfect. Ik heb wel een capturekaart in mijn PC zitten de ACEDVio van Canopus.
Een kaart van nog geen 400 euro maar een prima kaart.
Ook daarin zijn er veel duurdere maar deze kaart werkt tenminste goed met MSP en dat vind IK heel bealngrijk want ik vind MSP nou eenmaal het prettigst werken.

BERT

01/01/2004 om 19:35
Reactie #12

Buskees

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 01/01/2004 om 19:35 »

Ik hoop Han (en niet omdat  ik het ter sprake heb gebracht), dat je die optische Steady Shot van de duurdere camera tenminste wilt overwegen.... Het is geld, maar het is het waard.... Ook zijn de CCD's van een veel hogere resolutie!!!  
To Boldly Go Where No One Has Gone Before

01/01/2004 om 20:46
Reactie #13

Han the Man

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 01/01/2004 om 20:46 »

I will consider it, thanks !! ""

Han ""  

Pagina opgebouwd in 0.17 seconden met 26 queries.