Uwtrouwvideograaf.nl
28 gasten, 0 leden

Top posters

22897 Berichten
8674 Berichten
7554 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4895 Berichten
4406 Berichten
3668 Berichten
  • Totaal aantal berichten: 242611
  • Totaal aantal topics: 29632
  • Online vandaag: 37

Auteur Topic: Iemand ervaring met BluRay?  (gelezen 7770 keer)

10/06/2008 om 16:18
gelezen 7770 keer

egelantier

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Iemand ervaring met BluRay?
« Gepost op: 10/06/2008 om 16:18 »

Beste mensen,
Ik werk al jaren met Magix Video de Luxe, alle tijd in volle tevredenheid en heb sinds versie 2 elk jaar een nieuwe versie aangekocht. Ik had gelezen dat versie 2008 met BluRay overweg kon, waardoor ik het bestluit genomen heb om een BR brander (Pioneer) aan te schaffen. De nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Ik krijg het systeem echter niet op gang. Een normale DVD branden doet de brander wel, dus aansluitingen zullen kloppen. Echter: ik krijg geen seconde op een BR disk.
Jammer, maar helaas?? Of doe ik iets niet goed.
Wie heeft ervaring met het werken met BluRay en kan me wat tips meegeven??

Groet
Mark

23/07/2008 om 11:51
Reactie #1

Jürgen

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Re: Iemand ervaring met BluRay?
« Reactie #1 Gepost op: 23/07/2008 om 11:51 »

Dag Mark,

Ondanks het feit dat ik geen ervaring heb met Magix Video DeLuxe en het feit dat nog niemand heeft geantwoord wil ik toch reageren.
Ik maak wel gebruik van Magix Foto`s op CD&DVD 7 DeLuxe en Pinnacle Studio 11+ waarbij ik in beide programma`s al Blu Ray disks (images) heb aangemaakt.

Als ik jouw vraag zo lees kan ik niet helemaal opmaken wat nu het probleem is.
Ik veronderstel dat je bedoeld dat Magix Video DeLuxe jouw BR brander niet ondersteund of niet herkend.
Kun je met de door jouw gebruikte brandersoftware (dus buiten Magix om) wel een BR image wegschijven?
Als de BR brander niet door Magix wordt ondersteund dan misschien deze tip, in september komt een nieuwe versie Magix Video DeLuxe uit, ik dacht versie 9.
Deze nieuwe versie staal helemaal in het teken van het bewerken en uiteraard branden van HD materiaal.
Wellicht ondersteunt deze nieuwe versie wel jouw brander.
Je kunt ook bij Magix naar de laatste nieuwe drivers voor jouw brander informeren.

23/07/2008 om 12:05
Reactie #2

Theo22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23/07/2008 om 12:05 »

Werk je met VdL2008PLUS?
Magix heeft een patch (7.0.3.3 uitgebracht speciaal voor AVCHD support. Mischien heb je daar iets aan?
groetjes,

Theo

24/07/2008 om 14:28
Reactie #3

egelantier

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24/07/2008 om 14:28 »

@ theo22: Dank voor de info, maar ik heb die al gedownload. Echter zonder resultaat, helaas.

@ Jürgen: Ook dank voor deze info. Mijn probleem is, dat ik geen centimeter film op Bluray krijg. Hij stopt al tijdens het bewerken om te branden. Ergens op ongeveer 9/10 van het gebeuren.
Ik ben bang dat Magix nog geen brandroutines heb. Ik heb me er maar bij neergelegd en dat ik nog een paar maanden geduld moet hebben. Het is niet anders. Altijd vervelend als je de nieuwste ontwikkelingen wilt volgen, maar het materieel niet echt wil meewerken.

Ik ben echter wel van plan mijn video's via een ander programma te laten branden.... Ik blijf stug volhouden.

24/07/2008 om 14:40
Reactie #4

Theo22

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24/07/2008 om 14:40 »

jammer...
groetjes,

Theo

24/07/2008 om 22:51
Reactie #5

Jürgen

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24/07/2008 om 22:51 »

Mark,
Dit zelfde probleem heb ik met Magix Foto`s op CD&DVD 7 DeLuxe ook ondervonden als ik een diskproject in HD DVD wilde branden.
Vlak voor het einde stopte de bewerking met een vage foutmelding.
Ondanks veel contacten met de supportafdeling is het probleem niet verholpen.
Uiteindelijk ben ik weer zoals vanouds overgestapt naar Pinnacle en dit gaat probleemloos.
Misschien biedt de in september beloofde nieuwe versie van Magix uitkomst voor je.
Succes ermee.

25/07/2008 om 11:08
Reactie #6

egelantier

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25/07/2008 om 11:08 »

Thanks voor het meedenken. Wat je beschijft met betrekking tot MAGIX Foto's komt me bekend voor... dus toch maar even geduld met MAGIX hebben..

GROETS

01/08/2008 om 12:50
Reactie #7

egelantier

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 01/08/2008 om 12:50 »

Update:
Ik ben vreemd gegaan en heb Pinnacle aangeschaft. De laatste versie overigens, de ultimate versie.
Nu weet ik zeker dat de appartuur het doet, want zowaar: ik heb beeld op mijn Blu Ray disk. Het geluid staat er nog niet op, maar ik heb de indruk dat ik daar even wat verkeerds heb gedaan. Ik heb echter nog geen tijd gehad om het nogmaals over te doen.
Ik denk dat Magix nog niet helemaal rijp is voor mijn brander en dat ik nog een paar maanden geduld moet uitoefenen. Zucht. In elk geval is mijn investering niet voor niets geweest.
Het beeld is goed overgekomen en MENSEN!!! wat een kwaliteit krijg je dan!!!!!
NB: het basisbeeldmateriaal is natuurlijk HD kwaliteit.

Groet
Mark

02/08/2008 om 09:13
Reactie #8

Fredius

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 02/08/2008 om 09:13 »

Toch jammer dat je naar Pinnacle over bent gegaan. Zelf werk ik met Video deluxe 2008 en Movie Edit pro 14(2009) en brandt daar keurig HDV materiaal mee op een Bluray disc. Voor de montage gebruik ik een Sony VAIO met een Bluray brander (zie bijlage) Ik ga ervan uit dat je wel even hebt gekeken of er eventueel een update beschikbaar is van Magix? Wat zegt de support afdeling? Die zullen deze vraag vast ook wel eens gehad hebben.

02/08/2008 om 12:25
Reactie #9

egelantier

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 02/08/2008 om 12:25 »

@ Fredius
Ik ben weliswaar vreemdgegaan, maar dat wil niet zeggen dat ik Magix dan maar zal verlaten. Maar je begrijpt dat ik erg ongeduldig ben geweest. Ik wilde na mijn aanschaf van mijn brander natuurlijk actie in de tent. Nu ik weet dat brander uitstekend is, kan ik wel weer wachten tot de nieuwe versie van Magix. Ik blijf het een prettig programma vinden en heb weinig moeite om zo mijn video te editten. Pinnacle ben ik niet gewend, waardoor het toch een beetje vreemd voor me blijft om ermee te spelen.

groet
Mark

02/08/2008 om 21:22
Reactie #10

Fredius

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 02/08/2008 om 21:22 »

OK, duidelijk. Dan zou je toch ff een mailtje richting de supportafdeling kunnen sturen, want het "probleem" wat je beschrijft komt mij in elk geval niet bekend voor.

12/09/2008 om 08:44
Reactie #11

egelantier

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12/09/2008 om 08:44 »

Update:
Ik heb het wel al in een ander topic neergezet, maar om deze thread af te ronden het volgende.
Ik heb in Duitsland de versie VDL Premium gekocht, de versie die waarschijnlijk in Nederland VDL 2009 plus zal zijn. In elk geval ziet deze versie er gelikt uit.
Daarnaast heb ik het wisselbestand van mijn PC aangepast en vergroot. Je zult begrijpen dat ik zeer benieuwd was of ik nu WEL een BD zou kunnen branden. EN JAWEL HOOR.
Ik neem aan dat het wisselbestand het grootste euvel was. Heb het niet gecontroleerd aan de hand van versie 2008. Mijn HD video kan aldus nu gewoon op BD gebrand worden. Heerlijk! Geluid is subliem, beeld spatloos... Ik kan weer jarenlang lol hebben.

Groet en bedankt voor het meedenken!
Mark

13/09/2008 om 09:19
Reactie #12

KoosJ

• *
  • Information
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 13/09/2008 om 09:19 »

Hallo Fredius,
Kan Movie Edit Pro 14 ook AVCHD bestanden bewerken en een AVCHD DVD maken?
Mvrgr.
Koos

Pagina opgebouwd in 0.05 seconden met 27 queries.