Ik heb een probleem met het resultaat van de Deshaker plugin en vraag me af of dat aan VP8 ligt. Ik heb Deshaker in Vegas 7 nooit gebruikt maar nu, in mijn eerste VP8 project, wil ik het graag gebruiken en dat gaat niet helemaal goed. Ik heb Deshaker geïnstalleerd overeenkomstig de FAQ van Theo (3P), inclusief de aanbevolen aanpassingen. Vervolgens losgelaten op een clip met een nogal trillerig beeld. Dat lijkt erg goed te gaan. Ik krijg een nieuwe clip over de oude heen (kan met de T-toets switchen) en ik krijg een .avi in de map Project media. En echt een stuk verbeterd. So far, so good. Maar als ik dan de gedeshakte (of is het gedeshakede) clip verder ga bewerken, met pan/crop b.v. omdat ik zwabberende zwarte randen aan de zijkanten zie, of met een Velocity envelope omdat ik de clip nog wat wil versnellen, dan ziet het er meteen niet meer uit. Dan lijkt het wel of ik door een zwembad naar de clip aan het kijken ben. Maar ook als ik de clip verder niet bewerk en het project render, ziet het gedeshakte deel er niet uit. Net of ik door een goedkope ruit aan het kijken ben (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen). Ik vraag me af of dit een bekend probleem is of dat het misschien aan VP8 ligt of aan een VirtualDub instelling?
Wat me wel opvalt als VD aan het renderen is dat er ergens staat dat'ie dat met 12/13 fps doet. Iemand een idee?