Uwtrouwvideograaf.nl
38 gasten, 0 leden

Top posters

22897 Berichten
8674 Berichten
7552 Berichten
5795 Berichten
5218 Berichten
4893 Berichten
4406 Berichten
3668 Berichten
  • Totaal aantal berichten: 242534
  • Totaal aantal topics: 29614
  • Online vandaag: 44

Auteur Topic: .VOB importeren in VdL 2005 en VdL 2006  (gelezen 3456 keer)

18/11/2006 om 00:22
gelezen 3456 keer

Baguette

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
.VOB importeren in VdL 2005 en VdL 2006
« Gepost op: 18/11/2006 om 00:22 »

Hey allemaal,

Uitgerekend nu de examens vlak voor de deur staan en er zich verschillende semestertaken (waaronder een aantal filmprojecten  "") zich opdringen, loopt er weer vanalles mis!  ""

Zo wou ik .VOB bestanden van op een DVD overzetten op mijn PC en deze importeren met VdL. Het overzetten verliep vlotjes, maar bij het importeren in VdL liep het mis. Daar waar de film origineel 30 min. duurt, geeft VdL op de tijdbalk maar 1:20 min. weer. Als ik met mijn muis doorheen de film scrol zie ik wel beelden terug die op het einde van de film zouden moeten voorkomen. Dit alles heb ik gedaan met VdL 2006. Nu ben ik eens gaan proberen op mijn broer zijn PC waar (toevallig) VdL 2005 opstaat, en deze geeft geen problemen.

Zo te zien in voorgaande topics hebben al heel wat mensen last gehad met VOB-bestanden, maar ik vond nergens een gelijkaardig probleem als dat van mij terug.  

Dus bij deze, wie kan mij helpen of weet waar het schoentje knelt?
De PC van mijn broer gebruiken is geen optie aangezien daar de nodige software voor het vervolg niet opstaat en hij uiteraard niet toestaat dat ik aan zijn PC kom "".

Alvast bedankt!
Baguette  

18/11/2006 om 09:26
Reactie #1

aline

• Information
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: .VOB importeren in VdL 2005 en VdL 2006
« Reactie #1 Gepost op: 18/11/2006 om 09:26 »

ik weet niet of het juist is, maar ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt enkele maanden terug, maar dan met het capteren van een film.....de opnames stopten steeds op een bepaald punt in de film. de oorzaak was dat er een hiaat zat in de film: mijn collega had de kinderen gefilmd en even gecontroleerd waardoor de film enkele seconden was verder gelopen op de oude opnames van een vorig project....wat ik toen gelezen heb is dat de timecode was onderbroken....heb het euvel kunnen herstellen door dan zelf weer de opnames te starten om het tweede deel op te nemen...misschien ligt daar het probleem bij jou ook ergens een timecode onderbroken, of een hiaat in de film waardoor hij stopt.
een oplossing is misschien je film op te nemen op videoband, en die dan te capteren met je computer (analoog)als echt niets anders meer helpt en je toch je werk moet afkrijgen...
dat het wel werkt in 2005 ligt misschien aan feit dat die nog zo uitgebreid niet is, vernieuwing is niet altijd.....
in ieder geval hoop ik dat je het probleem kunt oplossen, en als ik het niet bij het rechte eind heb...jammer, maar iemand anders zal je dan misschien kunnen helpen
groetjes aline ""  
groetjes aline

18/11/2006 om 10:18
Reactie #2

Baguette

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18/11/2006 om 10:18 »

Bedankt voor je reactie Aline!

Maar ik vrees dat het toch een ander probleem is. Die DVD is samengesteld geweest uit verschillende MPG-bestanden vanop de PC (van mijn leerkracht) en hij heeft deze gebrand als een volwaardige DVD. Bij het importeren van het VOB-bestand zet VdL 30 minuten film om in een strookje van 1 min 20. En bij het scrollen erdoor zie ik dat wel degelijk alle beelden erin verwerkt zijn maar dus niet synchroon zijn met het geluid.

Heel bizar, alle beelden staan in die 1 min 20 maar het geluid niet.   ""

18/11/2006 om 14:05
Reactie #3

PeterK

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18/11/2006 om 14:05 »

Hallo,

ik heb dit eveneens al verschillende keren meegemaakt.
De oplossing heb ik gevonden door alle vob bestanden eerst samen te voegen tot één vob bestand.
Dit kan simpel gebeuren met een bat. bestand, kopieer de volgende regels in kladblok en sla dit bestand op als samenvoegen.bat, het aantal vob bestanden en de naam moet je natuurlijk nog aanpassen.
Kopieer de dvd naar de harde schijf met dvd decrypter en kopieer het bat. bestand naar deze map, dubbelklik op het bat. bestand en na enkele minuten heb je één vob bestand.
Installeer ook de laatste ac3 filter te vinden op videohelp.com
Het vob bestand importeren in Magix.
Indien dit nog niet zou lukken is alles tewijten aan het dolby geluid, dit kan je oplossen door het samengevoegde vob bestand te laden in videoredo, te vinden op videohelp.com en het bestand op te slaan met geluid in mpeg. Deze laatse methode zal zeker werken.

Laat iets weten of het werkt.

Peter.

18/11/2006 om 14:11
Reactie #4

PeterK

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18/11/2006 om 14:11 »

Hi,
sorry, bat. bestand vegeten.

@ECHO off

copy VTS_01_1.vob /B + VTS_02_1.vob /B  samen.VOB            
EXIT

18/11/2006 om 15:59
Reactie #5

Baguette

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18/11/2006 om 15:59 »

Hey Peter,

Bedankt voor de tip. Heb onmiddellijk DVD Decrypter en AC3 filter gedownload en geïnstalleerd. Ik heb de vob-bestanden geripped van de DVD en het BAT-bestand gemaakt en doen uitvoeren. Ik heb inderdaad nu één VOB-bestand.

Maar bij het importeren van het samengevoegd VOB-bestand heb ik nog een probleempje. Het beeld krijg ik nu wel volledig maar bij het importeren geeft Magix een foutmelding omtrent het geluid.

Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik die AC3 filter niet gebruikt heb. Kan je misschien eens uitleggen hoe ik te werk moet gaan met die AC3 filter?

Alvast bedankt!
Baguette  

18/11/2006 om 19:24
Reactie #6

PeterK

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18/11/2006 om 19:24 »

Wanneer de ac3 filter geinstalleerd is zou dit toch moeten werken, zie je bij het invoegen van het samengevoeg vob bestand een pictogram van de ac3 filter verschijnen in de taakbalk?

Ook zie ik dat je met versie 2006 werkt, deze versie heeft nooit goed gewerkt met vob bestanden.
Een andere mogelijkheid is wanneer je Nero hebt, het samengevoegd vob bestand laden in nero vision en exporteren naar DV type 2, dan dit bestand laden in vdl 2006.
Of het samengevoegd vob bestand laden in videoredo en opslaan met mpeg geluid, deze laatste methode heeft geen enkel kwaliteitsverlies.
Indien je toch zou verkiezen om de methode van Nero te gebruiken en je beschikt niet over de volledige Nero versie kan je ook gebruik maken van Auto Gordian, te vinden op videohelp.com, exporteer indien mogelijk naar een Dv bestand.
Freeware Panasonic VFW DV codec:
http://users.tpg.com.au/mtam/install_panvfwdv.htm

Peter.
« Laatst bewerkt op: 01/01/1970 om 01:00 door PeterK »

18/11/2006 om 21:07
Reactie #7

Baguette

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18/11/2006 om 21:07 »

Hey Peter,

Daar de tijd begon te dringen en mijn PC steeds vast liep (aangezien het vob-bestand 4 gig was) heb ik het volgende gedaan; ik heb nog es goed gezocht in mijn kast vol met software en ben daar op VdL 2005 gebotst. Ik denk dat VdL 2005 installeren de makkelijkste oplossing zal zijn.

Ik wou je toch nog es bedanken voor al je hulp! Ik ga zeker je tips bewaren want ik wil dit toch nog es uitzoeken voor VdL 2006 (maar dan op een moment dat ik wat meer tijd heb).

Nog es bedankt!
Groeten, Baguette  

18/11/2006 om 21:33
Reactie #8

PeterK

• Information
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18/11/2006 om 21:33 »

Hi,
indien je vdl 2005 + de ac3 filter gebrukt zal dit waarschijnlijk geen problemen opleveren.
Vdl 2006 werkt niet met vobs waarvan het geluid dolby suround is. Misschien kan je in latere instantie upgraden naar vdl 2007, deze versie gebruik ik het meest en hierin gaat het werken met vobs zonder problemen.

Succes met je taak,

Peter.

Pagina opgebouwd in 0.057 seconden met 26 queries.